×

Fındıktan Lokuma Yeni Global Markalar Yolda

Havayolu taşımacılığı, mobil iletişim, telekomünikasyon ve savunma sektörlerinde “global marka”lar oluşturmayı başaran Türkiye, fındık, üzüm, incir ve kaysı gibi yüksek kaliteli ürünlerimizin dünya markası olması için harekete geçiyor. Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, ülkemize özgü ürün ve lezzetleri, dünya pazarlarında “global marka” yapacak projelerini açıkladı. Bakan Pakdemirli, 2 avroya satılan fındığı 4 avroya çıkaracak formülün, yüksek kaliteli ürünlerin işlendikten sonra pazarlanmasından geçtiğini ifade etti. Dünyanın en iyi fındığı, üzümü, inciri ve kaysısının Türkiye’de yetiştiğini hatırlatan Bakan Pakdemirli, “İyi kalite ürünün yanı sıra Türk Lokumu, Türk Kahvesi, cezerye gibi eşsiz lezzetlere de sahibiz. Bu avantajımızı çok daha iyi değerlendirmeliyiz. Tıpkı THY, Turkcell, Türk Telekom gibi global markalar oluşturmalıyız. Bizim de Nutella, Sarelle gibi global markalarımız olabilir.” dedi. Bakan Pakdemirli, “Türkiye, bu ürünlerde fiyat belirleyici konumda. Bu ürün ve lezzetlerin her biri ülkemiz için stratejik değer taşıyor.” ifadelerini kullandı.